lørdag 16. mai 2015

Hentesettet er klar.





Fysj - for noen kryp!
Disse brunsneglene innvaderer hagen vår hvert år.
Og jeg går trofast på sneglejakt hver kveld.
Dette er resultatet av 20 minutters plukking - 206 ufyslige kryp!
Jeg skal spare deg for detaljene hvordan jeg blir kvitt de,
men kan røpe såpass at jeg har testet ALT som står skrevet om det,
og at de garanter dør hos meg!


Det er farlig med salg hos Drops!
Men så lenge jeg har planlagt hva jeg skal strikke av nesten alt garnet,
vil det vel helst gå bra.
Er i gang med nok en Marius genser....
En bestilling til ei venninne som betyr mye for meg :)



En annen som kommer til å bety mye for meg,
er han lille i magen til min eldste datter.
Her er hentesettet hans ferdig :)
Strikket i Dale baby ull i str 0-1 mnd.
Det begynner å fylles opp i kleshaugen hans.
Han kommer nok før termin - så alt må jo være klart ;)


Ønsker dere alle en fin 17.mai feiring :D



7 kommentarer:

  1. For et nydelig hentesett og lekker farge! Jeg skal snart i gang med noe tilsvarende til min datters førstefødte. Gleder meg til å begynne :)
    Koselig blogg du har her, tror jeg må legge meg til som følger så jeg finner deg igjen :)
    Ønsker deg en fin 17. mai!
    Hilsen fra Anette

    SvarSlett
  2. Søt sparkebukse og liten jakke til har du strikkt... så koselig :-))
    Ha en riktig fin 17. mai... gleder meg å se bilder... kanskje jeg bakker en vakker norgekake og jeg vil tenke på Norge :-))) Klem fra Viola

    SvarSlett
  3. Nydelig hentesett, dette blir han fin i :) God 17 mai og kos deg!

    SvarSlett
  4. Gratulerer med dagen.
    Nydelig hentesett.

    SvarSlett
  5. Vel overstått 17.mai!
    Nydelig hentesett til den lille gutten! ♡

    SvarSlett
  6. Vel overstått nasjonaldag til deg, Lisbeth! :)

    Nydelig hentesett i herlige farger. Viktig å ha slikt på plass i god tid før ankomst. Blir spennende. Tror min søster får før termin også. Hun er klar. Koselige hendelser i vente - om enn litt ekstra spennende for dere. Tvi tvi ;)

    Usj, de sneglene... Vi har fortsatt naturhage. Håper vi får gjort litt av det som var planlagt til tross for min helse og dertil økonomiske konsekvenser. Man bør helst bli 100% frisk innen ett år.. Jeg planter i krukker, så enn så lenge er ikke disse eklingene ett problem. Tror jeg må planlegge hva som skal plantes når den tid kommer. Vil helst unngå den plukkingen der.

    Nyt dagene - mye flott garn du har sikret deg. Hvilket garn strikker du Marius-genser i? Blir nok nydelig som de andre variantene du har strikket.

    Stor klem,
    Eli Kristin

    SvarSlett
  7. Åhh så koselig å bli bestemor da. Nydelig hentesett! Skjønne farger. Du er så flink!

    Vi sliter også med brunsnegler. Det er så enormt mange. Nå har jeg fått litt slux av en bonde, og håper det kan hjelpe litt. De er skikkelig ekle. I fjor samlet jeg over 1000 pr dag (kunne tatt mange flere) Hadde dårlig samvittighet de dagene jeg ikke orket å plukke. De ble liggende i saltvann i alt jeg hadde av tomme malingsspann, etc. Kan tro det luktet forferdelig!!
    Håper regjeringen kan gjøre noe. For dette blir bare verre og verre.
    Ønsker deg uansett sneglejakt, en riktig god pinse :-)
    Klem fra meg

    SvarSlett