søndag 22. mars 2015

Småstrikk







Er det mulig?
Her strikker jeg kattehule til kattene,
som ble ganske greie.
God plass til ei inne i hula.
Faller litt lett sammen, så den bør stives opp med noe.
Dette bildet er tatt mens den tørker.
Men tror du kattene går inn?
Neida! Det er jo helt fantastisk å ligge på den!
Ja,ja, den er nå i bruk i det minste.....
Har dere noe forslag til hvordan den kan stives opp?




Det er ganske greit at jeg har fått en å strikke småstrikk til :)
Jeg har masse små rester med garn,
som jeg ikke riktig vet nytten av.
80 gr delight fra drops, ble både lue, votter og sokker.
Og enda har jeg 25 gr igjen....
I kveld har jeg funnet frem en UFO.
Sokker som er noe dritt å strikke,
men jeg ser jo de blir fine.....
Bilde kommer ------- kanskje ;)


En uke igjen til påskeferie!
Har du noen planer?




8 kommentarer:

  1. Katter gjør som de vill, men heldige som har fått fine huler.
    Gøy å ha noen små å strikke til, nydelige små ting du har strikket :)

    SvarSlett
  2. Hyggelige ide med kattehule. Kattehule er tovet?
    Herlige lua... jeg liker veldig... super... fin småstrikk du har laget.
    Nest helg kommer barnebarn til hele familie til oss... og etterpå
    jeg vil plane påske... i alle fall det blir koselig :-))) Ha en koselig kveld.
    Og riktig god ny uke. Klem

    SvarSlett
  3. Har verken katt eller kattehule, men det kan jo hende de skjønner vitsen med den etterhvert. Ellers er jeg enig med Berit, nemlig at katter gjør som de selv vil.
    Lekker småstrikk! Du kan garantert strikke mer i den sjangeren. Votter, sokker og luer trengs det mange av.

    Lykke til med sokkene!

    God ny uke ønskes av Ingunn

    SvarSlett
  4. He he..jeg må le. Her strikker du hule til katten, og så vil den ligge oppå den! Aner ikke om hvordan du skal stive den opp. Må lage noen kanter inni, da....?Votter ja. Morro å strikke den første, raua med nr to.
    I dag har jeg vært i Vinje i Telemark på UKM Og hørt på at Arons band spille, sammen med mange andre flinke ungdommer. De kom ikke videre, men de var så fornøyde. Og jeg hadde koselig tur, sammen med Sophia og noen gode venner.
    Nå er det ny uke, og nye muligheter.
    Påsken? Da skal jeg jobbe de dagene det er butikkåpent. Og resten.....vel, late dager her hjemme, med strikketøy, vin, kaffe og forhåpentligvis fint vær med masse sol!!!! Lem

    SvarSlett
  5. Hahah - morsomt at kattene ligger oppå hula..

    SvarSlett
  6. Så morsomt og typisk at katten legg seg oppå. Fine småting du har strikka.

    SvarSlett
  7. Hihi, katter bryr seg ikke og gjør som de vil. Kattehula passer nok perfekt - om enn bedre oppå enn inni, fnis :)) Den er tatt i bruk iallfall :D

    Takk for supert boktips igjen - har lest herlige "Strikkesirkelen" og nå venter skumle Kepler sin "Stalker" på meg.... Må ha skikkelig krim til påske!

    Så skjønne småplagg til barnebarnet :) Har "teststrikket" en oppskrift fra Den store guttestrikkeboka som jeg kjøpte inn siden jeg skal bli tante til en sommergutt :) Så utrolig mye fint. Og små nøster gir mye strikk og mange småplagg. Kjekt det! :)

    Lykke til med videre prosjekter. Tusen takk for herlige kommentar fra din kant - alltid :D

    SvarSlett
  8. Så fin lue, votter og sokker du har strikket til barnebarnet ditt. Han kommer ikke til mangle deilige hjemmestrikkede plagg.
    Gratulerer som en av vinnerne i Cathrines kreative hjørne, med håndarbeide fra Familien.
    Ønsker deg en riktig god påske :-)

    SvarSlett