tirsdag 15. oktober 2013

Ble med til Jettegrytene :)



 
I helgen var jeg på tur med min bror og svigerinne.
Vi dro til Fie og Silodden.
Målet for turen var å besøke jettegrytene som ligger her.
 
 
Den største av dem er ca 6 meter i diameter.
Dette er et populært tur område hele året.
Hit drar vi for virkelig å kjenne på naturkreftene når det er skikkelig drittvær,
og man drar hit på sommeren og bader i grytene.
 
 
Ofte svømmer det fisk oppe i grytene som er skyllet opp av sjøvannet.
 
 
Dagen var fantastisk!
Sol fra en herlig himmel og lett vind.
Store bølger etter en skikkelig vindfull natt,
godt vi ikke skulle ut å trekke ruser ;)
 
 
Vi dro videre til Hisåsen,
der skulle vi finne en optisk telegraf.
Ingen av oss hadde vært der tidligere, men stien var heldigvis godt merket.
 
 
På toppen av fjellet sto denne flotte varden,
og innimellom steinene, lå loggboka vi måtte skrive oss inn i.
 
 
Telegrafen ligger på fjellets høyeste topp,
noe som ikke er mer enn 77 meter.
Men siden det ligger langt ut mot havet,
får vi en fantastisk utsikt herfra.
 
 
Utsikt rett ut i Skagerak,
Tvedestrand ligger mot høyre og Risør til venstre.
Dette var en super tur,
må nok ha med Mannen hit så snart elgjakta er over for i år :)
 
I kveld skal jeg av sted å høre forfatter Gaute Heivoll
snakke om sin siste bok og sitt forfatterskap.
Ingen forfatter jeg har kjennskap til,
så dette blir spennende!
 
Takk for alle koselige kommentarer dere legger igjen hos meg,
jeg blir like glad hver gang jeg ser dere har lagt igjen et spor :D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




4 kommentarer:

  1. Fine bilder fra turen! Ja, er det ikke flott alt som skapes ute i naturen. Spennende de jettegrytene, det ser jo ut som badestamper :-)
    Kos deg i det flotte høstværet dere har! Her hos oss er snøen kommet, men om den er kommet for å bli er vel mer usikkert...det har i alle fall snødd tett i dag.
    Ha en fin kveld! :-)

    SvarSlett
  2. Oi, dette var store jettegryter, Har ikke hørt om disse, dette skal jeg jammen huske på :) Fine bilder fra flotte steder!
    Ha en flott uke videre.
    Klem

    SvarSlett
  3. Å det var noen flotte jettegryter! Tenk for et turområde dere har, høres utrolig flott ut å bade der også eller bare nyte utsikten. Flotte bilder i alle fall. Ha en fin dag

    SvarSlett
  4. Jettegrytene - så deilig bilder.
    Spennende andre bilden - en eventyr... så fint.
    Klem

    SvarSlett