mandag 13. mai 2013

Tregt strikkeprosjekt..



 
Det hender at strikkepinnene mine får hvile litt,
eller at et strikkeprosjekt ikke var så gøy å strikke som først antatt.
Dette er et slikt prosjekt...
 
 
Tidlig i vår strikket jeg en ganske lik en,
men frøkna jeg hadde strikket til hadde blitt litt drøy i løpet av vinteren ;)
Dermed måtte den rekkes opp, og ny strikkes.
 
 
Og det skal jeg love deg gikk tregt.............
Synes det var såååå kjedelig!
Vet ikke om du ser det, men på knappen står det "VENN",
kjøpte den hos Snella og Petronella.
Pyntet fint opp på en enkel topp.
 
Nå skal det strikkes noe raskt og lystbetont!
Gleder meg til å komme i gang :)
 
 
Denne perlen av en bok må du bare lese!
Synes den var nydelig skrevet.
Dette sier forlaget om boka :
 
1961: Det er en varm sommerdag. Mens familien er på fødselsdagsutflukt ved elva som renner like ved gården deres i Suffolk, gjemmer seksten år gamle Laurel seg i en trehytte. Hun tenker på en gutt som heter Billy, en reise til London, og den lysende fremtiden hun ikke kan vente med å komme i gang med. Men før den idylliske ettermiddagen er over, har Laurel blitt vitne til en grufull forbrytelse som endrer alt.

2011: Laurel, som nå er en kjent skuespillerinne, overveldes av skygger fra fortiden. Hun plages av minnene og mysteriet rundt hva hun så den dagen i 1961, og returnerer til barndomshjemmet. Et bilde begynner å avtegne seg idet hun graver i familiehistorien. Tre fremmede fra forskjellige verdener - Dorothy, Vivien og Jimmy - som tilfeldigvis møttes i London i krigens dager, blir knyttet til hverandre for alltid.


Takk for hyggelige kommentarer i forrige innlegg, 
det satt både studenten og jeg pris på <3
Ønsker dere en fortsatt fin dag!
Jeg stikker ut i sola mens den fremdeles er her ;)
 
 

5 kommentarer:

  1. Godt du ble ferdig med tunikaen. Ikke gøy når en synes det drar ut i langdrag.
    Jeg har nettopp blitt ferdig med en genser idag. En nymotens sak med to glidelåser på!
    Artig med et nytt mønster.
    Når jeg driver med håndarbeid hører jeg på lydbøker. Skal legge meg denne boken på minne.
    Nå skal jeg ned på syrommet og ha litt kvalitetstid med symaskinen!
    Vårklem Marit

    SvarSlett
  2. Ja du er både tålmodig og utrolig flink med strikkepinnene!!
    Nydelig topp!
    Jeg er godt i gang med et heklepledd i bomull......men med denne
    kalde vinden vi har - burde jeg godt for ull hihi:))
    Ha en kos kveld!
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
  3. Alltid kjedelig å rekke opp for så å strikke en maken. Men resultaten ble kjempefint, en deilig tunika til sommeren :)

    SvarSlett
  4. Kjedelig å måtte rekke opp arbeidet, men så ble det veldig bra til slutt! Kjempefin topp med koselig knapp! :-)

    SvarSlett
  5. Så flott resultat! Vet veldig godt hvordan det er å rekke opp....og at det bare sier "stopp" :)

    Så flott studentdatter i nydelig Kystdrakt :) Jeg har brodert en slik til ei niese for noen år siden. Regner med ho kommer seg inn på vernepleien - og får enda flere lærerrike år :)

    Klem nordfra

    SvarSlett