lørdag 18. mai 2013

Lesehesten



 
Ja, jeg innrømmer det!
Jeg er en uforbederlig lesehest.
Elsker å stikke nesa mi ned i en bok,
drømme meg bort i historier.
Jeg elsker å gå i bokhandelen, kjenne og ta på bøker,
og kjenne lukten av en ny bok.
Denne uka har jeg lest to bøker,
og begge traff meg godt.
Den ene er denne ungdomsboka.
Jeg har tillatt meg å gjengi anbefalingen fra bloggen "Eat the book".
 
Noen ganger utkommer det en bok som ikke bare er god,
ikke bare underholdene, ikke bare tankevekkende.
Den forandrer livet ditt.
Mirakel er en slik bok.
Den burde være obligatorisk lesning for alle.
 
 
Den andre er denne romanen av Lucinda Riley.
Den handler om Emilie som arver et gammelt slott i Frankrike.
I slottet finner hun en  bok med dikt, skrevet av Sophia.
Emilie blir nysgjerrig på diktene og Sophia,
og hun begynner å undersøke hva som har skjedd på slottet i tidligere tider.
Det fører henne tilbake til 2. verdenskrig og historien om hennes egen familie.
Spennende og gripende!
 
I skrivende stund er det 25 grader ute og overskyet,
det kan se ut som om våren har kommet for å hilse på :)
Ønsker alle en flott dag!
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar