mandag 23. mai 2016

Elendig blogger





Jeg er en elendig blogger - jeg innrømmer det....
Uff, som tiden løper avsted.
Skal ikke skryte av at jeg har det travelt heller,
tiden liksom bare sklir unna.

Forrige helg var begivenhetsrik.
Både med flytting for Studenten, konfirmasjon og 17.mai.
Vi rakk alt sammen selv om det ble hesblesende :)


Det er ikke ofte det blir tatt bilde av meg og jentene mine,
så når det endelig blir tatt et må jeg nesten få vise det frem ;)
!7.mai var strålende her sør, og vi ble gode og varme utover dagen.
Jentene har kystdrakten begge to,
de broderte jeg til dem da de sto til konfirmasjon.
Jeg har Rogalandsbunaden.
Er kjempeglad i den :)
Viser mitt opphav til Rogaland og Ryfylke.


Turbo prinsen har en festdrakt på seg.
Han var lykkelig da han endelig kom hjem til mormors hage,
og kunne krabbe fritt omkring.
Det var alt for lenge å sitte stille i vogna altså.


Jeg har testet ut garnet bomull - lin fra drops.
Er ikke helt sikker på hva jeg synes om det.
Det er definitivt ikke noen favoritt.
Denne jakka måtte jeg rekke opp to ganger før jeg fikk den til å passe.
Jakka heter Vendela og oppskriften fant jeg hos dropsdesign.
Denne jakka blir enten en favoritt, eller så havner den innerst i skapet.
Vi får se når fin været dukker opp igjen :)


I løpet av de nesten 30 årene (uff, nå høres jeg gammel ut)
jeg har vært sammen med min mann,
har aldri svigermor bedt om noen strikkeplagg.
Og når hun først gjør det så falt valget på Bøvertun kofta....
Og den hadde jeg bestemt meg for å aldri strikke igjen!
Men hva gjør man ikke da?
Ikke nok med at hun ville ha Bøvertun, men hun ville også ha den i Merino extra fine.
Så da må det litt omregning til også. 
Jaja, får håpe jeg får det til å stemme :)

Grått og trist hos meg i dag.
Slipper å ha dårlig samvittighet for at jeg ikke er ute å maler hus iallfall :)
Håper du får ei finfin uke!





8 kommentarer:

  1. Deilige ærlige ord! Jeg måtte le godt når jeg leste dette innlegget; jeg likte det! Her er ting ikke pyntet på! Jakken du strikket ser fin ut på bildene og kystdraltene til de flotte jentene dine er nydelige! Ønsker deg en avslappende og fin uke! Klem fra Birte

    SvarSlett
  2. Flotte jenter i herlige bunader. Vanskelig å se hvem som er mor og hvem som er døtre, hadde det ikke vært for bunadene :)
    Jakka du har strikke så deilig ut og heldige svigermor som får så fin kofte!

    SvarSlett
  3. Fint bilde av dere i bunader! Kystdrakta er vanlig på Nordmøre også. Kjempefin! Og din bunad er jo bare nydelig!
    Den lille sjarmøren er også fin i bunad!
    Så du strikker kofte. Så snill du er sier jeg bare.
    Lykke til med sommerjakken! Skal bli artig å høre om den blir en suksess eller ikke.

    Grått her i dag, men ganske mildt. Får vel fortsette med ryddinga som jeg begynte på i går......

    God tirsdag fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Flott og koselig bilde av dere!
    Lykke til med jakkestrikk, den blir ihvertfall myk og deilig i det garnet. :)

    SvarSlett
  5. Her var det mykje fint. Så fint bilde av tre flotte damer. Kystdrakta er fin, og eg og har laga den til dotter mi. Lukke til med jakkestrikking.

    SvarSlett
  6. Deilig bildet med jentene dine... og så veldig vakre bunader.
    Jeg er veldig glad for å se. Lykke til med bøvertumkofta. Nydelig sommerjakke med bomull-lin har du strikkt... herlig
    fargen blå.
    Håper jeg kommer i gang med "blogging"... mange travel her...men jeg er glad for å se deg på. Hilsen fra Viola


    SvarSlett
  7. Nydelig trekløver i bunad. Fine alle tre. Tiden flyr av sted. Der er vi enig. Kunne tenkt meg å bremse ned litt nå slik at mai kunne vare litt lenger.
    Klem

    SvarSlett
  8. Koselig bilde av deg og jentene - flotte unge damer.

    SvarSlett