fredag 14. februar 2014

Helg allerede



 
Denne uka har jeg lest den siste boka til Helga Flatland.
Hvis du enda ikke har stiftet bekjentskap med denne forfatteren,
råder jeg deg til å gjøre det.
Jeg synes hun skriver veldig godt, og med et tema som opptar mange.
Dette sier forlaget :)
 
Helga Flatland har begeistret kritikere og lesere. Nå fullfører hun sin trilogi om bygda som mistet tre gutter på oppdrag i Afghanistan.

Det er desember 2012. Fem år har gått siden Tarjei, Trygve og Kristian ble drept av en veibombe i Afghanistan.
Ragnhild, bygdas lege, vet mye om hva som fikk guttene til å reise, og hva dødsfallene har gjort med dem som ble igjen. Hvordan livet etterpå fortoner seg for foreldreparet Karin og Hallvard, eller for Bjørn, som kom levende tilbake - uten heltestatus.
Gjennom Ragnhilds blikk ser vi hvor ulikt menneskene forholder seg til tap, erkjennelse og overlevelse. Hennes fortelling viser også hvordan hjelperen selv kan bli avhengig av de som skal hjelpes.
"Det finnes ingen helhet" er en roman om forsoning, om veien videre etter en stor katastrofe og en stor sorg.
 
 
Barnevernspedagogen har fått sinn første lønning fra sin nye arbeidsplass.
Da vanket det blomster på mor :)
Snille jenta mi <3
 
Denne helgen blir hektisk, men fin.
Starter med jentekveld i kveld, middagsgjester i morgen
og ny jentekveld på søndag.
Håper jeg får ladet batteriene litt innimellom ;)
 
Tusen takk for alle hyggelige hilsener og spor dere legger igjen hos meg!
Synes det er stas, og jeg tar alltid turen innom dere igjen også.
Ønsker dere en herlig helg, det har dere fortjent!
Skal ta turen innom dere i morgen :) 
 


3 kommentarer:

  1. Det er fint å lese bøker....men jeg har ligsom aldri tid lenger.
    Full rulle i helga her også. Snuppa skal ha jentefest, så i morra skal det vaskes, bakes, stilles og rigges.
    Vi passer også hund om dagen, så det blir litt turgåing også, men masse kos.
    Kos deg masse i helga. Velfortjent. Og ha det gøy. Klem

    SvarSlett
  2. Kos deg masse i helgen, med bok og blomster. Vi er på Levangsheia i helgen og koser oss hjemme hos mor :)

    SvarSlett
  3. Koselig å lese bøker, så takk for bok tips :)
    - og skjønne tulipaner du har fått, så koselig
    å få slikt. Ønsker deg en fortsatt fin søndag
    Klem fra Mette

    SvarSlett