søndag 19. januar 2014

En redningsmann



 
I går var den en voldsom dag i Risør,
sånn rent værmessig altså.
Snøen lavet ned og det var storm i vindkastene.
Brøytemannskapet jobbet på spreng,
men det hjalp i grunn lite.
Jeg ble som mange andre i denne byen innesnødd.
Dørene mine, som går utover,
var umulige å få opp.
Ja, hva gjør man da?
Fyrer i ovnen, drikker varm kakao, leser og strikker litt.
Men gode naboer finnes,
og sent på ettermiddagen hørte jeg det skrape ved den ene døra mi.
Naboen hadde måket parkeringsplass til Mannen som skulle komme hjem fra jobb,
og en liten gangsti inn til huset :)
Lykke!!
 
 
I dag sluttet det å snø :)
Da var det bare å kle på seg,
Mannen skulle frese og jeg skulle bruke spaden.
Vi holdt på i nesten 7 timer!
Dagens treningsøkt.
På det dypeste var det omtrent 1,7 meter dypt.
Men nå er det gjort :)
 
Nå skal jeg straks synke sammen i sofaen
med strikketøyet og en kakao.
Må bare innom dere en tur først :)
Mannen er på vei tilbake til jobb
- jeg hadde fremdeles vært rimelig lost om han ikke hadde dukket opp i går.
Tusen takk vennen min <3
 
 
 
 

7 kommentarer:

  1. Oj, det har kommet en del snø her også, men ikke fullt så mye som hos dere tydeligvis. Uff, det hørtes jo helt vilt ut. Ikke for det: fyr i ovnen, en god bok, kakao og litt strikking høres jo ikke så dumt ut det heller...hi...hi... Men...godt du har gode naboer - og at du ble "befridd" fra snøveldet, men....syv timers snømåking hørtes rimelig slitsomt ut, så nå kan du synke ned i sofaen med gooood samvittighet ;-)

    Ønsker deg en finfin kveld. Håper du får slappet av litt - og at skuldrene ikke er altfor ømme etter all måkingen ;-)

    SvarSlett
  2. Fy søren, du var helt innesnødd altså! Ja, det var en helt, naboen din. Kanskje du kan takke ham med hjemmestrikka sokker?
    Godt mannen din har kommet seg hjem nå, så slipper du å måke aleine.
    Uff, det var mange timer dere var ute å måket. Da fortjente du virkelig kakao med krem i kruset. Indeed!!!!
    Ha en fin uke, uten altfor mye snø. Klem til deg.

    SvarSlett
  3. Det var voldsomt - så mye er det ikke kommet her - heldigvis.
    Det er velsigna godt med gode naboer:) og kan tenke meg den kakaoen smakte!

    SvarSlett
  4. Det er da det er godt å ha et strikketøy :)
    Har hatt en fortvilt mor på telefonen flere ganger, så det har vært ganske ille. Håper nå at det verste har gitt seg. Godt mannen kom hjem å hjalp deg :)
    Håper du får en fin og snøfri uke!

    SvarSlett
  5. Nå jeg ønsker deg ingen snø mer... snø skal ferdig denne vinter til deg.
    Så fint med snill nabo, jeg har også snill nabo og vi gjøre ofte dugnad. Kanskje jeg lage mat eller bake fin kake og vi spiser sammen. Til oss er alt grønn, men i morgen kommer regn og etterpå snø... vi blir se :-)
    Jeg håper du hadde slappe av i går kveld, sikker du være støl i dag. Kanskje Yoga bringe ordne igjen. Klem fra Viola.

    SvarSlett
  6. Det var noe vanvittig med snø dere har fått! Her er det ikke snø, men kaldt og is. Må dere være flinke til å ta pauser i måkinga, så dere ikke sliter dere helt ut. Det er jammen tungt arbeid.

    SvarSlett
  7. For en snill nabo du har. :) Her er det lite snø og 1 + , ikke for å være ekkel men vi har et strålende vær med sol hele dagen og vindstille.
    Kos deg med strikkinga og sitt i sofaen med god samvittighet. :)
    Klem Mette.

    SvarSlett