søndag 6. januar 2013

Kjære minner




Med kjærlig hånd ble disse julekulene pakket ned.
I hele min barndom hang de på treet hos oss,
og da begge mine foreldre falt fra, var jeg heldig å få disse.


De henges opp med stor takknemlighet.
Jeg hadde en god barndom.


Disse englene hadde jeg daglige samtaler med,
de har nok hørt mye fra et lite barnesinn.


Nå ligger de pent nedpakket på loftet,
klare til julen 2013.
Jeg gleder meg allerede til å pakke de opp igjen,
henge de på treet og minnes :)

Har du noe julepynt du setter ekstra pris på?



3 kommentarer:

  1. Jeg er ikke så flink å ta vare på gamle ting. Egentlig liker jeg best å ikke ha så mange "ting" rundt meg. Det eneste jeg har med afeksjonsverdi av julepynt er musefamilien min som alltid bor i juletreet.

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelig kommentar inne hos meg! Det er så kjekt med ting og pynt som gir gode minner. Det må være fint å kunne pynte treet med julekuler fra barndommen, fine var de!

    SvarSlett
  3. Nydelige kuler som gir gode minner fra en god barndom. Det er noe vemodig over det å pakke ned julepynten. Men du så godt når det er gjort. Det blir lysere både inne og ute:-)
    Flott mariusgenser. Du er flink!! Og takk for bokanbefaling. Den vil jeg lese. Engelske serier på TV er også alltid så gode.

    Ha en flott, ny uke.

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett