lørdag 6. oktober 2012

Ferien nærmer seg slutten





 
Høstferien er snart over for oss på sørlandet.
Har vært fint å lade batteriene litt, og få tid til litt annet enn bare jobb.
Hagen har fått litt oppmerksomhet, hagemøbler er satt bort og nesten alt er klart til neste vår.
 
 
Denne sleven kom frem fra gjemmestedet sitt, da vi endevendte steinene i hagen på jakt etter sneile egg. Den krøp raskt tilbake til et trygt hull i bakken ;)
 
 
Ble ferdig med å male kjøkkenet på hytta tidligere i uka.
Synes det ble stor forandring.
Mye varmere farge, og kjøkkenet føltes mye roligere.
Takk for hyggelige kommentarer om kjøkkenet i forrige innlegg, setter så pris på det!
Fint å høre at andre også synes det blir bra.
Ser at jeg må fornye meg litt med kluter, kopphåndklær og div.
Den blå fargen får vike her også.
Da har jeg jo litt å pusle med i vinter, om jeg skulle gå tom for håndarbeidsprosjekter.
 
 
Tviler vel egentlig på at jeg går tom....
Prosjektene står i kø!
Har fått gjort ferdig sokkene jeg viste tidligere, samt et par votter.
De havner i gaveesken begge to.
 
 
 
Begge ermene og bakstykke er ferdig på genseren til min venninne.
Forstykke er påbegynt, håper å bli fort ferdig.
Egentlig ganske kjedelig arbeid!
Men det er kjapt og enkelt, trenger ikke tenke så mye.
Har fått resten av garnet jeg trenger til kjolen min, og det frister mer å strikke på den :)
Kanskje jeg rekker begge deler?
 
Mannen er dratt på jakt, han forteller at de ikke har sett dyr i det hele tatt.
Han skulle nok bare vært hjemme han, i går hadde jeg besøk av både elg og rådyr!
Ingen dyr på landet, men i byen trives de ;o)
 
Velkommen til Moniqye som ny følger!
Nei, nå lokker sola. Ut å nyte nest siste fridagen min <3
 
Klem
 





 
 

5 kommentarer:

  1. Her er også høstferien på hell. Siste dag i dag. Har hatt en fantastisk fin uke med mye flott vær - og mange prosjekter - både i Halvardhuset og hjemme ;-) Så...uka har gått altfor fort ;-) Men...det gjør den jo bestandig ;-)

    Flott kjøkken du har fått på hytta - og du...så fine sokker og votter du har strikket. De var superfine!

    Nyt søndagen og det fine høstværet ;-) Ha en strålende dag!

    SvarSlett
  2. De vottene og sokkene var kjempelekre....og det blei kjøkkenet også.

    Ha en fin søndag.

    SvarSlett
  3. Kjøkkenet ble lekkert! Klart du må ha kluter som passer til:)
    Her har jeg begynt høstferien, så nå håper jeg vi ikke regner bort.
    Flotte votter og sokker!
    Ha en god søndag videre, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  4. Så flott kjøkkenet ble. Utrolig hva noen strøk med maling kan gjøre. :0)

    Her er mannen også på elgjakt, og her er det heldig vis godt med dyr.

    Ha en fortsatt fin uke. :)

    SvarSlett
  5. Nykjøkkenet ble kjempeflott i den grå fargen! Godt å få gjort litt "nytte" når man først skal tilbringe ferien på hytta! Her går vi mot høstferie, dog ikke ei hel uke.
    Nydelige sokker og votter du legger i gaveeska.
    Ha en fortsatt god uke.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett