torsdag 8. september 2016

Marius - igjen....





Ukene flyr!
Jeg har på følelsen at jo eldre jeg blir, jo fortere går tiden.
Men nå er jeg her igjen med en liten oppdatering :)

I vår var jeg så heldig å få en kurv med garn av ei kollega.
Jeg hadde egentlig ikke bruk for mer garn,
men man takker jo ikke nei heller ;)
I løpet av sommeren har jeg strikket mye av garnet, men bare småplagg.
Blant annet denne lue.
Min kollega fikk tilbake alt garnet i form av ferdige strikkeplagg.
Gjett om ho ble overrasket og fornøyd :)


Ei annen kollega har bestilt marius genser.
Synes hun valgte en nydelig blåfarge!
Litt uvant å strikke denne varianten,men forandringer fryder.
Spørs hva hun synes om knappen, jeg har tatt en rå sjanse der ;)
Håper hun blir fornøyd med resultatet.


Prøver febrilsk å minke på garnlageret mitt.
Disse lommetøflene er enkle og kjappe og strikke,
ikke krever de mye garn heller.
Ei venninne fryser på beina både titt og ofte,
og hun ønsket seg slike.
Det blir vinn/vinn situasjon for oss begge det :)



Jeg er heldig som har noen timer med kunst & håndverk på jobb.
Nå er vi inne i en periode med strikking.
Enkle strikkeprodukter skal lages,
og hva blir vel enklere enn dette?
Måtte strikke et eksemplar så elevene kan se en variant.
Blir spennende å se hva de kan få til :)

Forrige helg gikk med til å male hus - denne helgen blir det hyttetur :D
Ønsker deg en fin helg - husk å nyt den :)




10 kommentarer:

  1. Koselig blogginnlegg :)! Du er go'e strikka og dela ut. Mykje fin du har laga. Go'e helg til deg

    SvarSlett
  2. Ja, her skal helgen nytes med masse strikking! Så mye flott du har strikket!

    SvarSlett
  3. Lekre og praktiske strikkaplagg! Alle må jo ha minst en Marius-variant, og da må det jo bli en del repriser. Synes jeg selv strikker det samme om og om igjen, men det blir solgt, og da er det bare å fortsette.
    Lykke til med undervisninga!

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Her var det mykje fint. Og mariusen var nydeleg :) God helg.

    SvarSlett
  5. Mye fint du har laget. Jeg holder på restestrikking jeg også. Det går i snøløvluer for tiden.
    Klem

    SvarSlett
  6. Den Mariussen var lekker og knappen var apselutt prikken over i en. Ja tiden bare GR fortere og fortere, de siste 10 årene ble plutselig borte :) flotte testdagen prosjekt også.

    SvarSlett
  7. Så mye fint! Den Mariusvarianten er bare nydelig synes jeg, enkel og fin. Tøff knapp da!

    SvarSlett
  8. Så mye fint! Den Mariusvarianten er bare nydelig synes jeg, enkel og fin. Tøff knapp da!

    SvarSlett
  9. Digger knappene fra de to damene der. Har noen som jeg "putter" i små og store plagg. En liten ekstra personlig touch :) Tipper den nydelige genseren og finfine knappen falt i smak??

    Gode lommetøfler og kjekt underlag. Alltid behov for slikt. Kjekt å drive litt med hobbyting i jobben også ;)

    SvarSlett