tirsdag 14. juni 2016

Marius nummer ?



Jeg har nettopp fullført enda en Marius genser.
Nå har jeg faktisk kommet ut av tellingen hvor mange jeg har strikket,
men det er godt over tretti.....
Denne er en julegave til et fadderbarn :)



Jeg har strikket falske fletter i stedet for vrangbord,
og laget en hjertebord med rosa.
En slik variant hadde jeg til gode å strikke.
Nå får jeg bare håpe at genseren passer og at mottakeren blir fornøyd.
Hennes mor blir det iallfall :)

Bøvertun kofta går det sakte fremover med
- målet er å være ferdig innen oktober.
I mellomtiden har jeg hevet meg rundt og er i julegavemodus ;)
Akkurat nå er det sokker på pinnene.
Hva strikker du?


10 kommentarer:

  1. Den var nydelig, den hjerte borden var herlig!
    Så deilig å være ferdig med en julegave, du er flink :)

    SvarSlett
  2. Det var en flott vri med hjertebord og falske fletter! Og så så kjekt å være ferdig med en julegave allerede mens vi skriver juni, da! :)

    SvarSlett
  3. Så kjekk den ble da. Likte hjertene jeg. Fint også med falske fletter.
    Klem

    SvarSlett
  4. Oj - så lekker.
    Fint med de hjertene.
    Og heldig hun som får så finjulegave.
    Jeg har lagt bort strikkepinnene og funnet fram heklenålen.
    Ha en finfin onsdag.

    SvarSlett
  5. Superfin genser! Hjælpes, har du strikket så mange Mariusgensere!? Har ikke strikket en eneste en jeg... Det sitter ganske langt inne for meg å strikke plagg, blir så usikker ang størrelse og passform. Men jeg har planer om ikke mindre enn tre plagg nå, så det er bare å få ut fingeren. ;)

    SvarSlett
  6. Lekker genser! Koselig med litt variasjon, og hjertene og de falske flettene gjorde seg virkelig.
    Det går i sokker her også, akkurat nå i ankelsokker. Herjer i restegarn-lageret, og det er spennende å se hva det blir av halvt nøste, helt nøste, etc.
    Hva skulle jeg gjort uten digital vekt og notatbok?
    Må ha enkel strikking til alle fotballkampene.
    Regn her i dag, men det er egentlig bare bra, for det var veldig tørt. Bedre utsikter til i morgen.

    Riktig god helg fra Ingunn

    SvarSlett
  7. Så søt den ble med de rosa detaljene. Og jammen har du strikket mange Mariusgensre! Imponerende!

    SvarSlett
  8. Så fint har du strikket... deilige farger. Jeg ville gjerne ha :-))) Jeg har ikke så mye strikket, fordi jeg hadde arbeid med mamma min. Men alt i orden. Jeg er lettet.
    Vi har så veldig hyggelig været og man må være utenfor.
    Ønsker deg riktig god sommer... jeg har ferdig litt sommer hekling.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  9. Nydelige farger og vakker flette-krage. Fadderbarnet har all grunn til å glede seg.

    SvarSlett
  10. Så flott genser det der er. Har sett ei som strikker alle marius-genserne med falsk flette. Det er så fint, lekker detalj. Og herlig gave å gi og få :)

    Strikket på marius til eldste barn og gikk tom for garn (!). Venter i spenning på levering av mer fra samme parti senere i august, så i mellomtiden strikkes det på Marygenser til meg selv! Syns den ser litt smal ut, så det er fare for at det kan bli gavestrikk i stedet for egostrikk. Spennende... :P

    Bøvertunkofta er vakker. Kos deg med strikketøyet - gleder meg til å se den ferdig!! :)

    SvarSlett