mandag 14. mars 2016

Ei uke i sofaen




Forrige uke var jeg lite mobil.
Hele kroppen streiket, så jeg tilbragte mange timer i sofaen.
Det resulterer i mye strikk :)

Her er en kjekkas lue fra klompelompe til grandnevøen min.
En liten slant restegarn var alt som skulle til.


På fredag fylte min svigerinne år,
og jeg var invitert på jentefest.
Hun har snakket om marius votter og pannebånd noen ganger,
så da var valget enkelt når det gjaldt gave ;)


Begge mønstrene er jo gjengangere  hos meg,
liker de godt begge to.


Prinsens høstgarderobe er jo under produksjon,
og denne helgen ble det to luer.
Begge luene er fra klompelompe boka.
Dette er Henry lua.
Den er strikket av restene etter Snøløvgenseren og kjekkas lua.


Fant et enslig nøste med merinoull i bunnen av kurven.
Det ble en Baggy lue.


Sokker må han jo også ha ;)
Av et nøste fabel ble det både disse sokkene og vottene i forrige innlegg.


Nesten alt garnet fra nepal er oppbrukt!
Strikket en firkant med striper, tovet det og klippet ut såler.
Her skal ingen rest gå til spille :)

Ja, det var strikkeuka mi ;)
Som du ser, ble det mange timer i sofaen!
Regner med å være mer mobil denne uka ;)

Ønsker deg en strålende våruke :D













10 kommentarer:

  1. Hjelpe meg for en produksjon! Prinsen skal ihvertfall ikke mangle noe, ser jeg. Fine luer og sokker! Skal strikke sokker jeg også til småkarene våre kommer til påske. Vottene er klare.
    Tenkte på deg her om lørdagen på en skitur på Imingfjell.

    Håper du er på beina igjen!

    Klem

    SvarSlett
  2. Ja man får gjort mye strikking når man er sofafast :) Du har jo strikket enormt mye fint!
    God bedring og god uke!

    SvarSlett
  3. Så mye du har strikket. Godt å ha det å ty til når du ikke er mobil på andre områder. Masse flotte ting her. Håper svigerinnen din likte gaven hun fikk. Sålene dine er bare helt rå. Kan jo ikke putte de fine i støvlene ingen ser de der. Ønsker deg masse gode bedringer og håper du har deet litt bedre nå :-)

    SvarSlett
  4. Så godt at du får brukt strikkepinnene når det er mye sofatid. Produksjonen kan du iallefall skryte av! Så mye fin strikk til prinsen :)
    Ønsker deg god bedring!

    SvarSlett
  5. Det var litt av en produksjon! Men så godt at du greide å strikke da, når du først måtte holde sofaen med selskap så lenge. Ellers hadde det nok blitt ganske så kjedelig etter hvert, vil jeg tro...

    SvarSlett
  6. Jøjje meg for en produksjon. SÅ flink du er. Håper du er frisk og rask. Påsken nærmer seg med stormskritt og på Vestlandet har vi allerede fått påskeværet på plass. Ønsker deg en deilig uke. Klem fra Birte

    SvarSlett
  7. Wow - nok en hel haug med flotte strikke-plagg.

    SvarSlett
  8. Oj, så mye flott!
    Lurt å lage såler av restegarn slik du har gjort! :-)
    Håper du er frisk igjen!

    SvarSlett
  9. Så mye vakkert har du strikket kjære Lisbeth :-))
    Luene ser veldig god, jeg liker første blå klompelompe, jeg kan tenker meg den er super strikkebok. Søt var punktumlua
    også... kanskje jeg må arbeiter for småpike min :-))
    Kom med ny energi inn i helgen.
    God solen her... ønsker deg også.
    Solenhilsen fra Viola

    SvarSlett
  10. Her var det mye fint på en gang! Veldig søt den klompelompelua, tror nok jeg må ta en titt på den boka jeg også. Og smarte såler!

    Håper du er frisk igjen nå! Kjedelig å være syk, men fint med ekstra strikketid da. ;)

    SvarSlett