mandag 29. februar 2016

Februarstrikk





Takk for alle lykkeønskninger ang prinsen.
Operasjonen gikk fint,
og de er vel plassert hjemme igjen :)
To måneder til neste gang.

Tok litt tak i meg selv, og strikket ferdig disse tøflene på noen kveldstimer.
Liker de egentlig veldig godt,
mulig det må bli flere.
Sokkene er jeg også godt i gang med,
snart klar for hælen på nr 2 :)


Målet var å bli ferdig med både denne dressen,
og sokkene i vinterferien.
Men en av to er ikke dumt det heller.
Gikk tomt for lys brun,
og har som mål at jeg hverken skal kjøpe nytt garn eller nye knapper før sommeren.
Da ble det mørke brune ermer og hjerte knapper.
Man tager hva man haver ;)
Får håpe mottakeren blir fornøyd.


Laget en collage over hva jeg har strikket i februar.
Det blir litt ut av det når man sitter mye i sofaen :)

Blir sittende her en uke til,
kanskje jeg skal prøve å lese litt mer :)
Leste ferdig Løvetemmeren av Camilla Lackberg i vinterferien,
og den var knall bra synes jeg.
Tror jeg hiver meg rundt med en ny krim.
Men aller først - en tur innom deg :D



9 kommentarer:

  1. Så mye fint du har strikka denne måneden! Imponerende!
    Tøff den lille dressen! God løsning på garnmangelen!
    Her var det 18 minus i morges så det er lite som minner om vår. Strikker videre på Eskimo-genseren min, jeg!

    God mandagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Klem til deg Lisabeth, fantastisk februar strikk du har laget.
    Søt for prinsen, nydelig var genser også og så koselige tøflene, super vakker mønsteret. God kveld deg og super god
    start til mars. Viola

    SvarSlett
  3. Herlige tøfler og dressen ble knalltøff med brune armer!
    Skal si du har vært produktiv i februar :)

    SvarSlett
  4. Jeg likte veldig godt de fine tøflene! Så effektiv du har vært i februar - mye fin strikk!

    SvarSlett
  5. Så mykje fin februarstrikk du har fått unna :)

    SvarSlett
  6. Du verden så mye du har rukket på å strikke i februar! Artige tøfler -og dressen ble tøff med armer i annen farge, lurt å bruke restgarn når resultatet blir så fint!

    SvarSlett
  7. Så fine tøfler du har strikket!!!!
    Jeg strikket noen lignende, Færøyske, en gang. Og har hatt noen lignende dine på pinnene en god stund......undrer på om de noengang vil bli ferdige. Hi hi....
    Har flere ting som er ferdige, jeg også. Må vel se å få blogget dem. Men det lyset som er når jeg er hjemme igjen fra jobb, er litt dunkelt. Fargene blir ikke riktige :(
    Flink du er som bruker opp lagergarnet ditt. Jeg kjøpte nettopp med meg en pose full med garn igjen.......ooops.....
    Dressen ble kjempefin, iallefall.
    Ønsker deg en fin uke til, med masse strikk, og gode bøker.
    Klem

    SvarSlett
  8. Tøflene er elegante. De skulle jeg hatt på hytten på fjellet. For en produksjon; jeg er både litt misunnelig og veldig imponert. Ønsker deg en deilig uke videre med en klem

    SvarSlett
  9. Wow - litt av en samling - da blir nok samlingen min av raggsokker - strikket i februar - bare småtteri. Du er knallflink og strikkeplaggene dine er så lekre.

    SvarSlett