mandag 28. desember 2015

Gode dager




Gode, late, lange dager!
Herlig :)
Vi spiller spill, leser, strikker, spiser god mat og nyter familien.
Denne jula har så langt vært null stress,
bare hygge og avslapping.
Akkurat det jeg trengte :)


Lille julaften ble jeg ferdig med bolen på marius genseren til Mannen.
Stor og tung,
gir meg vonde armer og skuldre!
Nå skal den hvile til etter nyttår, så er det på den igjen.


Da er det mye gildere å strikke på tykke pinner og med tykt garn.
Eldstemann ønsket seg også Marygenser,
og da strikker jo mamma det :)
Hun ønsket seg en til Simon og....
Og ei kollega ville også ha.
Tror jeg skal bli lei mønsteret etterhvert :)
Men akkurat nå er det bare gøy!


Dette mønsteret blir jeg derimot ikke lei,
vet ikke hvor mange par jeg har strikket av disse vottene.
Fant noen fine farger på nepal garnet jeg ikke har sett før,
og dermed måtte jeg jo igang med noen nye.
Disse havner nok i gaveesken,
mulig det blir julegaver.


Har vel vist dere disse tidligere, 
men de kan sees mer enn en gang.
Favoritt julepynten min.
Hang alltid på treet da jeg var liten <3

Ønsker dere noen fine romjulsdager.
Nyt familien, venner og evt fritid :)





9 kommentarer:

  1. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min! Ser ut som dere har det kjekt i jula. Lenge siden jeg har vært med på brettspill.
    Flotte strikkarbeider også! Spennende fargekombinasjon på Marius-vottene. Slike kan vi gjerne ha flere par av i gave-esken. Populære!

    Fortsatt god romjul fra Uvdal med snø og 18 minusgrader.

    Klem

    SvarSlett
  2. Heisann Lisbeth
    Ser ut til at du har fått strikket og kost deg den siste uken. Jeg har siste fridagen i dag, i morgen bærer det rett i jobb igjen, men det har virkelig vært godt med disse fridagene altså.
    Kan tenke meg skuldrene dine har fått kjørt seg med den Mariusgenseren til mannen din. Godt du tar pauser innimellom, med alt annet strikk, he he
    Kan tenke meg du er flott i din blå Mary-genser. Får vi se den på?
    I år har jeg ingen planer for strikketøy, skal jo bruke fra lageret........men et rødt sikksakk-skjørt kunne jeg godt tenke meg. Er så glad i det sorte jeg har, men det er litt stort, siden jeg har gått ned noen kg nå.
    Kos deg masse med resten av fridagene dine.
    Og så ønsker jeg deg et riktig godt nytt år. Håper vi sees igjen da Lisbeth.
    Klem

    SvarSlett
  3. Kjekt med julefri og å kunne kose seg med strikking, spill og som meg lese bøker og se film :) Jeg kan ikke strikke, men jeg elsker strikket gensere og ullsokker - kan nesten ikke få nok, haha... Kos deg masse videre, og så vil jeg takke for inspirasjon og fine bilde i året som er, gleder meg til å titte inn her til deg også i det nye året som snart er rundt hjørne ♡ Jeg har ikke blogget så mye det siste året, men ønsket og planene er å begynne på igjen nå på nyåret - håper jeg får det til... Jeg vil i alle fall ønske deg en riktig god jul & et riktig godt nytt år ♡ ♡ ♡ Klem fra Mette

    SvarSlett
  4. Så flott at du koser deg i julen. Og så mange flotte strikketøy du holder på med :-) Her er det også kos, skal riktignok på jobb i morgen men så blir det noen late dager til mandag igjen. Ønsker deg en fortsatt god jul og gleder emg til neste år for å følge deg videre her i bloggland!

    SvarSlett
  5. Brettspill er koselig, her har det vært noen under juletreet :)
    Så mye fint du strikker, det er godt å kose seg litt i julen!
    Juleklem fra Berit

    SvarSlett
  6. Akkurat slik det skal være :) Godt å koble av og bare nyte uten for mange planer.

    Etter syke er jeg på jobb dag 2. En dag til så er det fri. Da kan jeg være frisk og nyte :) Familien har ellers holdt på med brettspill, gode filmer og mye avslapping og samvær. Har hatt ei fin jul, sykdom til tross hos flere. PC'n har hatt julefri også.. ^_^

    Flotte ting du strikker på. Skjønner godt at det er kvikkere med mindre plagg... flotte farger. Kos deg videre i romjulen! Den Marygenseren var nydelig. Har kjøpt oppskriften, så det står på planen min også :)

    Kan kanskje si takk for det gamle og ser frem til å følge deg videre i 2016. Takk for tips, inspirasjon og flotte kommentarer. Et riktig godt nytt år ønskes deg, Lisbeth! :)

    Klem fra meg

    SvarSlett
  7. Herlig med jul - og fridager - og kos med familien og alt som hører til - av mat og godsaker.
    Ha en fortsatt fin jul.

    SvarSlett
  8. Mye flott du har laget i år, og det ser ut til at du ikke blir strikkearbeidsledig i 2016 heller. ;o)
    Riktig godt nytt år til deg!

    SvarSlett
  9. Marygenseren er kjempefin, deilig garn også ser det ut som!

    SvarSlett