søndag 14. juni 2015

La humla suse?





Allerede en uke siden jeg var her sist...
Ai da - og jeg som trodde jeg skulle få bedre tid og bare la humla suse :)
Det har ikke skjedd nei!
Her skjer det absolutt noe hele tiden,
og det har jeg ikke tid til.



Mannen er kommet hjem igjen - 14 dager fri.
Eller fri og fri.
Oppdragene står i kø.
Ikke mindre enn to hus og ei hytte skal males i sommer.
Vi har kommet godt i gang på hytta,
tre av veggene er allerede tatt.
Fikk heldigvis god hjelp av svigersønnen vår i dag.
Snekkerne er helt ferdige med sitt arbeid,
så det står bare på oss nå for å få alt ferdig til ferien.
Det skal holde hardt, men vi får stå på :)


Innemellom slaga får jeg strikket litt til prinsen <3
En sommer rumper fra pickles og en pilotlue fra klompelompe :)
Kjapp og enkel strikk!


Jeg har fått heklet ferdig sitteunderlagene jeg startet på da jeg var på vestlandstur.
Manglet litt garn, men det ble kjøpt forrige helg.
Nå er de ferdige og kan legges i gaveesken :)
Flere som lurte på om disse er tovet,
og det er de! Disse tre er tovet på 40 grader i ca 50 min.

Uka som kommer blir ekstremt hektisk!
Jeg gruer meg nesten!
Men det er mye gøy og sosialt jeg skal være med på,
så jeg er helt sikker på at det blir gildt :)
Jeg må bare gjøre ferdig hytta samtidig liksom ;)

Håper du får en trivelig uke!
Nå skal jeg ta en titt her i blogglandia :)





7 kommentarer:

  1. Skikkelig travelt skjønner jeg - hehe - travelt hos meg også - men det er mest moro-travelt!! Ha en fin uke.

    SvarSlett
  2. Du får altså en travel uke i møte. Men det er litt morro også. Det var det jeg hadde da jeg var på Sørlandstur for etpar uker siden, men det ødela med forkjølelse.
    Så dumt at du var innom butikken da jeg ikke var der!!! Men jeg var syk hele forrige uke. Nå er jeg tilbake, og det er bare å ta en tur innom om du er på disse trakter igjen, Lisbeth.
    Så flinke dere er, som skal male så mye. Her er det litt av hvert som skal gjøres også. Jeg har vært ute av drift i over en mnd nå( først i Spania og så på tur, og så syk....) så nå har jeg masse jeg må ta igjen. Ingen ferie på meg i sommer, kun noen dager i ny og ne, så jeg får nyte de dagene jeg har til rådighet .
    Kos deg masse i en travel hverdag. Og prinsen er vel snart på vei?
    Klemmer

    SvarSlett
  3. Varme hilsen til deg Lisbeth, opptatt og ikke mistet synet av vakre -
    vakker du har strikkt og heklet. Ha en god uke
    önsker deg hyggelig bie surre og solskinn. Klem





    SvarSlett
  4. Ja tiden går så utrolig fort. Snart midtsommerfest og solen snur. Skrekk!

    SvarSlett
  5. Denne tiden er alltid travelt med avslutninger, ute å spise før ferien osv. Om en uke tar jeg ferie på hytta. Gleder meg.
    Klem til deg

    SvarSlett
  6. Så flink du er! Er imponert over innsatsen her og der. Mye alternativt håndarbeid, både strikking og maling :)) Kjekt å ha gaver på lur Likte de sitteunderlagene - takk for info om toving ^_^

    Jeg syns det øker på etter 17. mai og de to siste ukene før skoleslutt er rene maratonløpet med avslutninger, bursdager, dugnader og markeringer. Ser nesten enden på det nå, puh!!!

    Takk for gratulasjoner. Her kom prinsen 6 dager før termin, så det er stas å bli tante igjen til et lite gull. Tvi tvi og lykke til med barnebarnet hos dere også. Det nærmer seg vel termin der også.

    Ha en fin dag videre, Lisbeth :)

    SvarSlett
  7. Skal si du er flittig med håndarbeid! Kjempefin rumper og lue til lille gutten! :-)
    Ja, det er sikkert mer enn nok å henge fingrene i når man skal ivareta både hjem og hytte! Fortsatt god sommer! :-)

    SvarSlett