lørdag 5. juli 2014

På biltur med garn og strikkepinner



 
170 mil i bil......
Risør - Skjåk - Geiranger - Stryn - Briksdalen -
Ørsta - Volda - Hareide - Geilo - Imingfjell - Risør.
Og stort sett i fint vær :)
 
 
Ikke mange år siden jeg var i Briksdalen sist,
men breen har trukket seg masse tilbake på de årene.
Synd og ikke minst litt skremmende....
 
 
I Ørsta var jeg på min aller første topptur!
Egentlig ville de ha meg med på Liadalsnipa
- men jeg kjenner min begrensning, der var det alt for bratt!!
Så da falt valget på fjellet ved siden av,Langeheida.
Jeg må bare innrømme det - jeg kom ikke til topps...
Den store skjelven kom å tok meg.
Men jeg hadde en utrolig fin opplevelse og en fantastisk fin dag!!
 
 
På vei hjem hadde vi en stopp på Imingfjell.
Mannen har jobbet på anlegg der noen år,
og ville vise meg dammen han hadde vært med å lage.
Den synes jeg selvfølgelig var veldig fin :)
Og så ble det en ny topptur!
Og denne gangen var det ikke noe problem
- her var det ikke så bratt som på Sunnmøre,
så jeg var riktig så stolt der jeg sto på toppen!
 
 
Hadde selvfølgelig strikketøyet med på turen.
Strikket dette babyteppe i løpet av noen dagers biltur :)
 
 
Et kopphåndkle så også dagens lys på veien.
Men sjalet ble jeg ikke helt ferdig med ;)
I følge Mannen var jeg kun med som selskapsdame og strikkemaskin
- jeg kjørte ikke en kilometer....
 
Etter en uke på tur der vi traff både familie og venner,
var det godt å komme hjem igjen :)
Fremdeles 5 uker med ferie igjen - herlig!!
 
Nyt sommeren der du er!
 
 
 
 

6 kommentarer:

  1. Nydelige bilder du viser! Strikkemaskin var riktig ord ja:)) Skjønner ikke
    hvordan du klarer og strikke i så fort...du har kansje en innebygd mekanisme
    i fingrene:))
    Så moro å få oppleve så mye vakker natur og samtidig ha nydelig vær..
    Men...er jo godt å komme hjem igjen også da:))
    God helg!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  2. Hei Lisbeth
    Velkommen hjem fra ferietur. Men du har jo noen uker igjen, heldiggrisen. Jeg har tre uker to go, så er det MIN tur til å ha ferie. Gleder meg til det.
    Så fin tur, med flotte bilder. Jeg er heller ikke øvet til å gå på toppturer, så jeg synes du var sporty, jeg.
    Så fint at du har fått strikket så mye. Så lenge det ikke svinger for mye, så går det å strikke i bil. I går tok jeg buss med ryggen mot, og det kjente jeg at jeg ikke synes var så behagelig. Jeg ble uvel.
    Sjalet du strikker på, er vel med Superiorgarnet du har kjøpt hos meg, eller....? Det er verdens mykeste, og varmer så godt.
    Sees vi igjen til høsten? Butikken skal flytte til nye og større lokaler i september. Du er hjertelig velkommen til å komme dit også. Og kanskje vi kan ta en kaffe neste gang?( og strikke litt også)
    Ha en deilig søndag. Klem

    SvarSlett
  3. Nå er jeg spent på hvilken topp du gikk til på Imingfjell. Ja, det er et snilt landskap ved Hardangervidda, ikke akkurat sunnmørske alper.
    Kjenner meg igjen i den arbeidsfordelinga på biltur. Jeg kjører noen mil, men det blir mest strikking.
    Lekkert babyteppe og mer til!

    Ha en strålende søndag! Her er det grått og regn i lufta, så vi går nok bare en tur nedi bygda.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Nydelig babyteppe. Veldig koselig å strikke under lange bilturer. Flink fjellgeit du da.
    Klem

    SvarSlett
  5. Så herlige naturbilder! Ja, Norge er et vakkert land!

    Ser ut som dere hadde en super ferieuke med mye vakker natur, gode turer og hyggelige sammenkomster med familie og venner.

    Flotte saker du har strikket, også ;-)

    Ønsker deg en fortsatt fin ferie! Kos deg masse!

    SvarSlett
  6. Godt å strikke i bil med det landskapet rundt seg..og flott strikk også:)
    Nyt ferieukene dine videre, klem:)

    SvarSlett