lørdag 21. juni 2014

Ekkel start på dagen....



 
Jeg holdt på å sette kaffen i vrangstrupen i dag morges!
Satt på verandaen og ante fred og ingen fare,
og hørte plutselig et forferdelig lurveleven.
Opp fra intet dukket det opp et stort sea king helikopter.
En stor leteaksjon var satt i gang etter funn av en tom båt.
Både redningshelikopter og redningsskøyter ble satt inn i søket.
De lette ganske lenge rett over takene her vi bor.
Heldigvis ble aksjonen avblåst da en tjuvradd innrømmet at han var årsaken til alt sammen.
Bildet lånte jeg på Aust Agder Blad sin nettside.
 
 
Jeg startet på denne genseren for ei tid siden,
fort og grei å strikke,
men av alle merkelige ting, så ble den bare liggende.
Nå er den ferdig.
Varm, lett som ei fjær, en skikkelig kosegenser.
Men jeg tror faktisk ikke denne blir noen favoritt altså.
Kanskje den passer perfekt som hytte genser?
Noe må den jo brukes til!
 
I dag har jeg jobbet på biblioteket,
og jeg merket at ferien var i gang!
Jeg løp som en strikkball hele dagen og fant bøker og filmer til hyttefolket.
Synes det er koselig at de kommer igjen år etter år,
mange av dem blir man jo på hils med.
Jeg fant ei av mine kjæreste venninner på ei hytte ute i fjorden her :)
 
I kveld skal jeg ta en runde her i blogglandia,
mange dager siden sist. ...
Slik er det bare på denne årstiden ;)
Nå er det bare dager igjen til jeg starter ferien
- jeg gleder meg stort!
 
 
 

8 kommentarer:

  1. Synes genseren din ser deilig ut! Må jo være den perfekte hyttegenseren. Som pensjonist har jeg ikke den gode feriefølelsen akkurat nå, men med fri hele året har jeg alle muligheter, hver dag omtrent.
    Nå strikker jeg selbu-votter. Kjekk forball-strikking.

    God ferie!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Heisann
    Kosegensere er de beste som finnes!!! Og den som blir mest brukt, kan være den man ikke regnet med i det hele tatt.....
    Acne genseren min låner jeg bort til butikken, og du kan tro jeg selger mye garn til den for tiden!!!! Det er morro. Ellers har jeg jo mange andre kosegensere jeg kan bruke sålenge ;)
    Ja, full fres på jobben min denne uka også. Jeg dro rett fra ferie og rett i jobb...hjelpes, det var en stor overgang. I kveld er jeg så sliten at jeg ikke har strikket engang!!!!
    Jeg har ikke ferie før i august, men ha det kos på din ferie.
    Klem

    SvarSlett
  3. Huff, ja hørte om den leteaksjonen på nyhetene............
    Kjempefin genser, den blir deilig på litt kjølige sommerkvelder.
    Sommermarkedet er på Skjørsvik den 10, juli, du må ta deg en tur :)

    SvarSlett
  4. Hørte om leteaksjonen på nyhetene...ekkelt når sånt skjer.
    Flott genser du har strikket! -og om den ikke blir din favoritt, så kanskje det er andre som får nyte godt av den!:-)
    Ønsker deg en fin-fin sommerdag!

    SvarSlett
  5. Deg genseren er vakker, så riktig varm og koselig. Veldig hyggelig for kalde kvelder. Jeg liker :-)
    Flott med ferie forventning. Jeg ønsker deg masse glad. Hilsen fra Viola og klem for deg.

    SvarSlett
  6. Skikkelig fin kosegenser!!! Herlig farge - kunne hatt en slik...:)
    Ekkelt med slike "ulykker" og sea king...når det blir så tett på..
    Ønsker deg en nydelig søndag!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  7. Her har ferien startet og jeg skal nå begynne å kose meg. Litt av en beslutning du. Fin genser. Godt med en sånn go kosegenser.
    Klem

    SvarSlett
  8. Uff, det hørtes ikke ut som noen god start på dagen, men...godt det endte bra ;-)

    Synes genseren var fin, jeg. En herlig kosegenser ;-)

    Det høres gøy ut å jobbe på biblioteket. Lesing er en av mine store hobbyer. Jeg kan ikke legge meg uten at jeg har en bok på nattbordet ;-)

    Ønsker deg en super junidag! Kos deg masse!

    SvarSlett