onsdag 4. desember 2013

Stille før stormen



 
Jeg kan absolutt ikke klage på været denne høsten!
Mild og fin og lite nedbør.
Stor kontrast til i fjor.
I dag så det slik ut da jeg kom fra jobb.
Det må vist nytes, før stormen treffer Sørlandet i kveld.
 
 
Har fått gjort ferdig lua jeg startet på i helgen.
Strikket i Puno, et nydelig garn.
 
 
La merke til at mine svigerforeldre hadde den "stygge"
tennbrikettboksen stående ved ovnen sist jeg var på besøk.
Måtte bare strikke en til dem.
 
 
Strikket den i grått flettemønster slik at den står i stil med den nye sofaen :)
Så får jeg bare håpe at de setter pris på det.
 
Nå har jeg fylt vedkurven, ryddet bort alle løse gjenstander på utsiden,
nye telys og stearinlys er erstattet med de utbrente,
fyrstikker og lommelykt er lett tilgjengelig,
så nå kan egentlig bare ekstremværet komme ;)
Ønsker dere en trivelig kveld - storm eller ei :)
 
Lisbeth
 
 
 
 

7 kommentarer:

  1. Hei Lisbeth din lua er veldig fint - har du strikkt for deg? Jeg hadde strikkt også denne modell men min datter har glede dermed nå :-) Jeg kjøpte nytt garn for meg jo visst jeg må strikke ferdig julgave... først. En veldig fin ide med strikke for trebeholder - det blir glede for din svigerforeldre. Vi har 2 til 0 grad og nedbør skal kommer. Jeg håper ikke glattis. Ha en hyggelig kveld.Klem fra Viola.

    SvarSlett
  2. Kjempefin lue og trekk til tennbrikettene. :)
    Ha en fin adventstid.
    Klem Mette.

    SvarSlett
  3. Ja, det blir spennende å se hvor ekstremt vær vi kan få. Synes synd på de i nord Norge og på Vestlandet , der mange har mistet strømmen også...... DET håper jeg vi slepper.
    Så fin lua i PUNO ble. Hvor mange nøster gikk det? Holdt det med en?
    Vi passer hund nå, og storkoser oss. Og så strikker jeg på julegaver.....
    Ha en fin kveld. Tvi tvi i morra med været.
    Klem

    SvarSlett
  4. Høres ut for at du er godt utstyrt til uværet setter inn!
    Fin lue og trekk til tennbrikett-boksen, det blir nok satt stor pris på!
    Ønsker deg en fin kveld! :-)

    SvarSlett
  5. Er vel kansje "på tide" med litt ekstrem vær her også.....for denne høsten har bare vært helt nydelig:)
    Nydelig trekk til boksen og ei herlig lue!!
    Kos deg!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  6. Det gjør seg jammen med trekk på de stygge tennnrikettsylinderene og du har laget et flott eksemplar...

    SvarSlett
  7. Kjempefin lue, den så deilig ut,
    Herlig trekk til tennbrikettboksen også, den blir helt sikkert satt pris på :)

    SvarSlett