søndag 3. juni 2012

Gode opplevelser

Livet er fullt av gode opplevelser! Noen av dem fester seg mer i minnene enn andre.
Denne uka har vi hatt yoga timen ute, nede i sjøkanten. Og det ble en god opplevelse.
Musikken var ertstattet av bølgeskvulp, måkeskrik, vind og alt som naturen kan by på.
Flott og kunne skue rett opp i himmelen under øvelsene, i stedet for opp i et tak. Og himmelen var fantastisk flott! Blå, sort og hvit på en og samme stund. Det truet et skikkelig uvær over oss, men det holdt seg borte til timen var ferdig :) Det frister til gjentakelse, ingen tvil om det!!


I går var jeg på personaltur til Kragerø.
To av mine kolleger hadde laget et flott opplegg til oss.
Vi startet dagen med cava, etterfulgt av smaksprøver på pølser levert av den lokale slakteren "Brubakken". De lager fantastisk gode pølser, og turen inn i den butikken er verdt ett besøk om du befinner deg her. Jeg oppdaget dette for flere år siden, og er alltid innom når jeg er i Kragerø. Vi fulgte opp med byvandring og så mange timer rundt i den flotte skjærgården.




Regntunge skyer hang over oss hele båtturen, men vi klarte å lure oss unna hele tiden.
Vi hadde en stopp på Jomfruland, der hadde vi noe godt å drikke på kafeen før vi satt  sjøbein igjen. Vel ute på sjøen ble det dekket til med papptallerkner på fang, plastkrus i hånden og vi fikk slengt til oss noen skiver med brød. Reker lå i en stor fiskekasse, så her var det bare å spise :) Måkene hadde festmåltid bak båten etterhvert som vi hev rekeavfall i vannet.

Vel inne på land, ble vi invitert av en vilt fremmed mann hjem til kjelleren hans. Han ville gjerne spandere noe å drikke på oss. Hvem inviterer 20 fremmede mennesker hjem da? Men vi dro dit, og det angrer vi ikke på!!
En utrolig hyggelig mann ved navn Henning. Driver utestedet "Stopp en halv" i Kragerø.
Og kjelleren hans var et syn! Se selv:


Denne bilen var det første som møtte oss da vi kom inn døra.


Detaljer på veggen.


Dette er i taket på loftet. Det var ølflasker på alle veggene og i hele taket.
Jo mer vi kikket, jo flere detaljer fant vi. Her kunne vi ha vært i timesvis, men programmet var tettpakket, så vi tuslet avsted etter en stund.


Dagen ble avsluttet med grillfest i solskinnet.
Jeg kjørte, så jeg hadde en alkoholfri hvitvin til maten. Ikke dumt det.
Etter en flott dag fylte jeg bilen opp med kollegaer som ikke orket å teste nattlivet i Kragerø, samt en hel bøtte gode opplevelser og kjørte hjem.

Tenker i dag at jeg er heldig som har kollegaer som orker å stelle i stand en slik dag for oss.
Takk til Mariann og Bjørn Egil!!

Klem fra meg, som fremdeles er i streik...







1 kommentar: