torsdag 29. desember 2011

Deilige dager

Så deilig det er med ferie! Jeg lader batteriene så godt jeg kan, vet jeg år en pangstart på året, så det er vel best å være godt forberedt. Nye utfordringer står for tur, og det liker jeg jo. Har tatt på meg jobben å være veileder for nye lærlinger på jobb, og det blir spennende!Det har jeg aldri gjort det før, så det kan jeg sikkert ; o) Gleder meg til å ta fatt. Samtidig vet jeg at timeplanen min blir helt forandret, og jeg har null peiling på hva som venter meg. Grugleder meg til å se planen.

Har hygget meg med to gode bøker i jula. Har lest Morgen i Jenin og Indias datter. Deilig å kunne forflytte seg fra Jenin til Mumbai på noen få timer. Likte spesielt godt Indias datter, den var vanskelig å legge fra seg! Spennende å lese om andre kulturer, og hvor forskjellig det er fra vår. Nå er det ungdomsromanen Himmelen begynner her som leses. Synes det er greit å vite hva jeg kan anbefale undommene når de stikker innom meg på biblioteket :)


I kveld skal vi ha det årlige familietreffet, denne gangen på hans familie. Bare de siste måndene har det vært to familieforøkelse der, og det er første gang vi skal treffe de to nye vidundrene. Det blir stas!
Sent i forgårs foreslo min bedre halvdel at vi måtte jo gi noe strikket i barselsgave.... Hallo, det var under to døgn til vi skulle treffe de, butikkene var stengt, så garn kunne jeg ikke få tak i heller. Hva gjør man da? Roter i garnkurven og oppskriftsbunken selvfølgelig. Ikke stort man rekker på så kort tid, men fikk iallefall strikket et par sokker til hver. Har strikket ferdig pulsvanter til meg selv også, så litt får jeg gjort.



Ønsker dere en fin dag!

Lithe

1 kommentar:

  1. Tusen takk for fine ord, og alt godt ønskes for deg og dine i 2012 fra meg:)

    SvarSlett