lørdag 26. april 2014

Marius genser og bokanbefaling



 
Denne måneden har jeg konsentrert meg om å strikke en Marius genser.
Og ikke hvilken som helst heller.
Den er til ei venninne,
og hun er lang.....
 
 
Bolen ble strikket hele 10 cm lengere enn oppskriften sa,
og ermene er hele 60 cm lange.
 
 
Den ble ferdig i går kveld,
og skal leveres i dag.
Tror hun blir fornøyd og glad,
jeg sa nemlig at hun ikke fikk den før til høsten ;)
 
 
Nok en gang har jeg lest en nydelig bok,
og nok en gang har Lucinda Riley klart å skrive den!
Les den og bedøm selv. Jeg synes hun skriver fantastiske historier.
Dette sier forlaget om boka :
 
Elleve år gamle Anahita, som kommer fra en fornem, men fattig indisk familie, innleder et livslangt vennskap med den egenrådige og bortskjemte prinsessen Indira. Anahita blir med Indira til England som hennes ledsagerske like før første verdenskrig bryter ut. I England møter hun Donald Astbury, arvingen til det avsidesliggende godset Astbury, og hans utspekulerte mor.
Åtti år senere møter vi den unge og ettertraktede amerikanske skuespillerinnen Rebecca Bradley. Verden ligger for hennes føtter, men når forholdet til kjæresten tar en uventet vending, er hun lettet over at den nyeste rollen fører henne bort fra rampelyset og til det øde Dartmoor i England. Hun skal spille hovedrollen i en film med handling fra 1920-tallet.
Ikke lenge etter at filmingen har begynt på det nå så forfalne Astbury Hall, dukker Ari Malik, Anahitas oldebarn, uventet opp. Han er på jakt etter familiens fortid. Oppdagelsene han og Rebecca gjør, er med på å avdekke mørke hemmeligheter som truer hele det gamle familiedynastiet.




                                              I dag skinner sola her på Sørlandet,
                                                       jeg skal sitte ute å nyte!
                                           Strikketøyet, boka og kaffen får bli med.
                                               Kos deg med det du skal bedrive :)


 
 

11 kommentarer:

  1. Kjempefin Mariusgenser du har strikket! Så heldig venninna di er!!
    Evigaktuelle Marius...jeg holder på med en babydress i mariusmønster :-)
    Ha ei riktig god helg! :-)

    SvarSlett
  2. Nydelig Mariusgenser, synes Marius er kjempefin i gråtoner. Dette er mye jobb så venninna di er heldig :)
    Kos deg i solen, det skal jeg også bare migrenen forsvinner.

    SvarSlett
  3. Heisann
    Så flott Mariusgenser du har strikket til venninnen din. Hun er heldig, og vil bli ordentlig overrasket, det er jeg sikker på. Og det er så greit med rundfelling. Det er derfor jeg orker å strikke en jakke til i det samme mønsteret.
    Nå har jeg vært ute å servert kake til dugnadsgjengen, og drukket kaffe med dem. Jeg får jobbe litt i morra istedet , orker ikke mer i dag, etter en hektisk dag på jobb, cafetur med søsteren min etterpå, og shopping og matinnkjøp før vi dro hjem.
    Håper du har nytt sol og fri i dag. Det er deg vel fortjent, Lisbeth.
    Fortsatt god helg. Klem

    SvarSlett
  4. Så herlig Mariusgenser! Den var kjempefin! Så flink du er ;-)

    Alltid bra med bokanbefalinger. Ser ut som vi har samme smak når det gjelder bøker, så den må lånes ;-) Tusen takk for tipset!

    Ønsker deg en riktig god kveld!

    SvarSlett
  5. Nydelig genser! Heldige venninne! Nå skal vi ut på reise igjen og da må jeg nok få tak i boka du anbefaler!

    SvarSlett
  6. Heldige venninna di som har fått seg en så nydelig genser!Er også veldig glad i Marius-mønsteret og har strikket masse Marius i forskjellige varianter.

    Ha en strålende søndag videre

    Klem, Lene Sofie

    SvarSlett
  7. Så fin mariusgenser! Regner med venninnen din ble superglad:)

    SvarSlett
  8. genseren ble flott. Fint med grått og hvitt. den boka står på ventelista mi på biblioteket.
    klem

    SvarSlett
  9. Så flink du er!!! Kjempefin genser :)

    Klem :)

    SvarSlett
  10. Så flink du er!!! Kjempefin genser :)

    Klem :)

    SvarSlett
  11. Oi, den var knallfin. Så flott strikket og med nydelige farger sammen! Passet den til mottakeren? Heldige henne som har ei kjekk & flink venninne :)

    Du er flittig med pinnene!.

    Gratulerer med vinnerlykken - så kjekt at få slike herlige "drypp" med go'saker.

    Nyt dagen :D

    SvarSlett