lørdag 14. desember 2013

Tiltaksløs



 
kan du godt kalle meg om dagen.
Ikke et fnugg av julestemning finnes,
og jeg vil aller helst sitte alene i en krok å pusle med mitt.
Litt sliten kanskje?
Ja, ja, jula kommer uansett - og den blir sikkert fin :)
 
 
Denne boka har jeg lest denne uka.
Jeg synes den var herlig!
Langt i fra den beste boka jeg har lest,
men den passet meg godt akkurat nå.
Lettlest og grei og historien er troverdig.
Dette sier forlaget om boka :
 
Hva gjør du dersom din ektemann gjennom tretti år uten forvarsel forlater ektesengen?
Da dette hender Jeanie blir hun rasende og krever et svar.
Er hab forelsket i en annen? Hva gjør hun galt?
Men det eneste svaret hun får er : "Jeg klarer ikke mer".
 
Ukens lyspunkt er torsdager. Det er da hun går tur i parken med datterdatteren.
Der, en dag, møter hun Ray som i likhet med henne har med seg barnebarnet sitt.
Han er ektemannen George rake motsetning.
Gradvis utvikler de et nært vennskap og hun begynner å leve for torsdagene i parken.
Da George vil at de skal forlate alt i byen for å flytte ut på landet for å få en ny start,
får han full støtte av familien.
Men vil hun fortsette å la andre fortelle hva som er best for henne?
Har hun mot nok til å snu livet på hodet for en stormende forelskelse?
Jeanie må slåss med følelser, fordommer og tvil.
Vakker roman om moden kjærlighet, beskrevet i en varm og humoristisk undertone.  Den beviser at kjærligheten ikke har noen aldersgrense.
 
I kveld skal vi ha middagsgjester,
det gleder jeg meg til!
Før det skal jeg en kjapp tur på hytta og se om stormen har gjort noen skade.
Håper du får en herlig helg <3
 
 
 
 

 

4 kommentarer:

  1. Jeg har også hatt det slik noen juler at jeg ikke har hatt julefølelse. Det er ikke kjekt for adventstiden er så god om man har rette stemningen. I år er det annerledes og jule- og adventsfølelsen er på plass. Det kjennes godt ut merker jeg.
    Ha en fin lørdag.

    SvarSlett
  2. Jeg var i skogen i dag en fin rund og vi hadde masse solen og alt grønn, jeg måtte tenker til påske :-) men jeg mener jeg hadde sett en nisse ;-))
    Dessutten jeg var med barnebarna til norsk eventyrfilmen julestjernen, filmen er kommen til oss...
    Jeg ønsker deg en fin kveld med gjester, lekker middagen og hyggelig snakk.
    Klem fra Viola.

    SvarSlett
  3. Det er ikke alltid at den jule-flølelsen kommer når man skulle hatt den, men som du sier; jul blir det likevel!
    Slapp av og kos deg!

    SvarSlett
  4. Så dumt at formen ikke er helt på topp. Men bare gjør som kroppen forlanger, det blir jul uansett, vet du.
    Så koselig bok du har lest. Jeg leste en lignende bok for mange år siden, som heter Mollys øy ( Anne Rivers siddon) som handler om ei som blir forlatt av mannen, flytter til en øy med få innbyggere, men som må hjelpe hverandre, og danner et vennskap.
    God bedring, klem.

    SvarSlett